Největší evropský veletrh se blíží a tak přinášíme seznam očekávaných novinek, které by nám mohla přinést bavorská firma

F900GS (úvodní obrázek)

Model středně velikého endura F800GS s námi bude už nějakých 10 let. Proběhly sice nějaké optické změny, ale již je čas přijít se zásadní obměnou. Nové F900GS by mělo přinést motor s výkonem kolem 100 koní. Již na první pohled je zřejmé, že je pohonná jednotka kompaktnější a tak může být kompaktnější i celý stroj. Řetěz a výfuk si vyměnily strany a zadní podvozková skupina vypadá o něco robustněji než u starého F800GS. Na levém řídítku vidíme tempomat, takže očekáváme plný ride-by-wide a i palivové mapy. Otočné kolečko na levé rukojeti značí přítomnost pokročilého palubního infotainmentu. Zřejmé jsou i vyplétaná kola s dráty do stran, takže bezdušové řešení.

Bohužel zůstaly staré axiální brzdy. Škoda  - tady by se výraznější upgrade hodil. Nahoře na vidlích vidíme něco jako štelovací kolečko odskoku. Takže vidle by mohly být konečně stavitelné. Rodí se vydařený konkurent k litrové Africe.

F750GS

Po vzoru dvouválcové F650GS (a později F700GS) si 750-tka adoptuje motor z F900. Samozřejmě se sníženým výkonem. Sníženou světlou výškou, litými koly pro snažší manévrovatelnost a chudší výbavou. Zřejmé jsou obyčejné přední vidle a celkově levnější pojetí stroje.

 

BMW skůtr (400 ccm?)

Skůtr by měl být osazen motorem 400 ccm, vyvinutým společně s Kymcem. Je vidět bytelná konstrukce s dvěmi zadními tlumiči. Taktéž kyvná vidlice je dvojitá. Kola o velikosti 14" a vpředu dvojité radiální brzdiče.

K1600LT

Uvedení K1600B (bagger) uvedlo v pohyb kolotoč vytěžování výrobních kapacit do více modelů. O modelové řadě LT nebylo dlouho slyšet a bylo nasnadě využít toho, co již doma máme. Není to klasický LT jak ho známe z minulosti. Nejsou pevné kufry s integrovaným osvětlením a koncept celkově vychází z baggeru s přidanou velikou kapotáží a s rozložitým křeslem spolujezdce a s područkama.