Před několika týdny nás Triumph navnadil na nový model největší bestie v jeho nabídce. A to jsme ještě nevěděli že to bude ještě žhavější.

Tehdy totiž zatajil, jaký objem válců vlastně motor vůbec bude mít. Původní Rocket II měl objem 2294 ccm. Nový má 2458, což se projevuje v adekvátním nárůstu výkonu. Z původních 148 koní máme 167. Hodnota kroutícího momentu zůstává na stejných 221 Nm. K větší svižnosti přispívá nový rám, který již není ocelový, ale hliníkový. Hmotnost stroje sice nebyla uveřejněna, ale přítomnost hliníkového rámu a motoru jako součástí rámu napovídá, že hmotnost by mohla jít výrazně dolů.

hbb1

V motoru je přepracovaná hlava a usídlily se v ní titanové ventily. Šestistupňová převodovka je spřažena přes spojku s funkcí slip-assist a tudíž zmáčknutí spojkové páčky by mohlo být záležitostí jednoho prstu. Samozřejmostí je moderní řadící quickshifter. Zásadní inovace jsou na straně elektroniky. Ta je převzatá z modelu Triumph Scrambler 1200 a LCD kulatý přístrojový panel není jedinou společnou součástí. Je to zejména elektronický management, jízdní módy, náklonové ABS, možnost připojit mobilní telefon a ovládat GoPro kamery.

 

hbb1

Updatem prošel podvozek, který dostala na starosti japonská Showa. Přední tlumiče o průměru 47 mm a zdihu 120 mm umožňují nastavení útlumu a odskoku kola, zadní dvojité tlumiče s piggy-back nádobkami jsou nastavitelné kompletně s tím, že předpětí pružin je dálkově na kolečku. A samozřejmě brzdy. Předek brzdí 320 mm kotouče a třmeny Brembo Stylema, které byly donedávna doménou pouze Ducati Panigale V4 nebo Kawasaki H2R. Zadní kolo je více než bohatě bržděno čtyřpístkovým třmenem Brembo P4.32, který se dnes používá na mnohých motorkách na brždění kola předního.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Triumph Rocket III TFC by měl být vyroben pouze v omezené sérii 750 kusů. A za limitovanou edici se náležitě platí. V tomto případě by se mělo jednat o částku kolem 750 tis. Kč