Blíží se nám Ducati Streetfighter V4, MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro, zvěsti také hovoří o příchodu nového BMW S1000R. Tyto motorky by se měly dotýkat 200-koňové hranice, nebo ji překračovat, jako v případě MV Agusty (208 koní). Stávající KTM Super Duke 1290 by tak mohl stát opodál a tak se již proslýchá, že modelový rok 2020 by přes tuto kulatou hranici mohl jít také.

ksd23

 

U KTM se v případě tohoto nového Super Duke jedná o významný evoluční krok. Evoluce je ale natolik výrazná, že by se rovnou mohlo mluvit o revoluci. Mizí příhradový rám a motor se stává nosnou částí rámu. Mizí i příhradová podsedlovka a bude ji tvořit set šroubovaných hliníkových odlitků.

ksd21

Ve znamení nižší hmotnosti jsou i nová kola a nové brzdové třmeny Brembo Stylema. Další zásadní změnou je výfukový systém, který je masivně namotán pod motorem, aby splnil regule Euro 5, které mají vstoupit v platnost v roce 2021. Tato masivní filtrační část pod motorem umožňuje KTM vysunout na bok stroje jen drobnou a efektní výfukovou koncovku. Nový Super Duke 1290 bude vybaven poslední generací manuálně stavitelného podvozku WP s ovládacími motýlky.

ksd22

Stranou nezůstane ani elektronika, kterou zastupuje LCD přístrojový panel, nově umístěný zcela před pilotem v úžlabí řídítek a zcela nové ovládací prvky, kterými by mělo být možné nově ovládat i integrovaný navigační systém v přístrojovém panelu.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

ksd24

KTM nic nepotvrzuje, ani nevyvrací. Ale aby nestála opodál, mimo jiné, pro dosažení konkurenceschopného výkonu by měla být vybavena i variabilním časováním ventilů. Jaká bude realita uvidíme časem.