Kawasaki byla na poli naháčů vždycky tím vzadu. To chce nyní zvrátit a dostat se na výsluní. Podaří se ji to?

Na scéně nahatých motocyklů je dost tvrdá konkurence. A mezi ní Kawasaki nijak neexcelovala, což dokládal i test velikých naháčů 2018, kde se umístila na předposledním místě.

S tím se japonská firma nechce spokojit a proto do svého Zeda namontovala přeplňovaný motor, který už tak jak tak sjížděl z výrobních linek. A mezigeneračně chce s tímto motorem udělat obrovský skok dopředu. Přece jen, ze 142 koní jít na rovných 200, to je doslova rozdíl dimenze.

A není to pouze o motoru. Nová Z H2 přináší balíček elektronické výbavy a asistentů, který má k dispozici superbike H2. Z pohledu řidiče je to tedy rozměrný plnobarevný LCD displej, který těží z výhod bluetooth konektivity. Ten pracuje s aplikací Kawasaki Rideology a jezdec si může statistiky motocyklu a své jízdy vyhodnocovat pomocí cloud computingu ve svém mobilním telefonu. Balíček elektronických asistentů zahrnuje inerciální měřící jednotku Bosch, která má v područí náklonové ABS. K tomu je navázána KTRC (kontrola trakce), launch control, což je celé spřaženo do balíčku čtyř jízdních režimů (Sport, Road, Rain, Rider). Součástí je i elektronický tempomat.

Pokud se vrátíme k motoru, ten ze svých 998 kubíků, v podání Z H2 dává maximální výkon 200 koní při 11000 otáčkách. Maximální kroutící moment je 137 Nm při 8500 otáčkách. Ten je díky přeplňování kompresorem velmi vysoký již od nízkých otáček. Motor je skrze spojku s funkcí slip & assist spojen s šestistupňovou převodovkou, do které můžete bezhlavě kopat nahoru a dolů pomocí obousměrného quickshifteru.

Podvozek dostala na starosti Showa. Vpředu jsou plně nastavielné Showa SSF BP, vzadu je Showa odpovídající řady, tlumící přes progresivní přepákování Uni Trak. Brzdy má na starosti Brembo. Přední kolo brzdí dva čtyřpístkové radiální brzdiče Brembo M4.32 a 290mm kotouče, zadní kolo pak dvoupístkový třmen a 226 mm kotouč.

Hmotnost motocyklu s plnou nádrží je 239 kilogramů. Což je i přes absenci kapotáží o 1 kilogram více, než váží superbike H2.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY