Elektrický Triumph se stává realitou. Oficiální prezentaci můžeme čekat na začátku podzimu.
Elektrické motorky jsou řidiči všeobecně odmítané a 99% jich tvrdí, že pokud bude na výběr, vezmou si benzínovou. Toho jsou si výrobci vědomi a své potfolio opírají veskrze o benzínové stroje. Jenže... na vrtkavém trhu, na kterém nepůsobí zejména poptávka a nabídka, nýbrž modré úřednictvo v Bruselu může být každým dnem jinak. Nakrásně se může stát, že "bude schválen" nějaký na hlavu postavený zákon, který nařizuje výrobcům nemožné a ti budou nuceni přezbrojit na elektrifikované stroje. Což je běh na roky dlouhou trať a svět přeje připraveným.
Proto Triumph už od počátku roku 2019 začal vyvíjet svůj model TE-1, jehož životní cyklus rozvrhl do několika fází:
- Nalézt klíčové dodavatele know-how v rámci britského vývoje a výzkumu a materiálů v rámci průmyslu
- Vývoj pohonu, napájení a elektroniky
- Stavba funčního jízdního prototypu, který by se blížil finálnímu produktu
- Jízdní zkoušky
Do vývoje se zapojil sám Triumph, který navrhl rám, podsedlový rám, kokpit, kapotáže a kola. Dále převodovku, rozvodovku a finálním převodem pomocí řemenu. Rám byl osazen předním odpružením Öhlins, nově vyvinutým zadním odpružením Öhlins, radiálními brzdami Brembo M4 a celé je to řízeno softwarem z laboratoří Triumphu.
Do vývoje baterií vstoupil Williams Advanced Engineering (v zásadě stejná firma, která provozuje monoposty Formule 1 Williams), která vyvinula komplexní bateriový pack s DC-DC převaděčem, s integrovaným nezávislým chlazením, nabíjecím systémem a s karbonovým zakrytím.
Pohon dostala na starosti společnost Integral Powertrain, která vyvinula motor s integrovaným měničem a s vlastním chlazením kapalinou.
A nakonec WMG - University of Warwick, která na základě dodaných podkladů provedla veškeré simulace provozu, chováí, vlastností a všeho, co je pro bezproblémový provoz potřeba.
Triumph aktuálně vyhlašuje, že se posouvá do fáze 4, prototyp je hotov a začínají intenzivní jízdní testy strojů. Testování by mělo probíhat po dobu šesti měsíců. Teprve potom bude stroj dovybaven finálním designem. Aktuální prototyp totiž do značné míry využívá již vyráběných komponent a je zřejmé, že třeba přední světla budou ve finále zcela jiná. Na prototypu je zřejmé, že spousta panelů jsou výtisky z 3D tiskárny. A rám, že je složen a posvařován z velikého množství subkomponent. Do finále bude tedy nutné nechat vyrobit formy pro lisování kapot z plastů a také vyvinout rám, u kterého nebude nutný tak vysoký podíl práce, pokud Triumph bude chtít na stroji neprodělávat. Nicméně, britský výrobce na to má ještě dost času...
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Až po tom co se stroj osvědčí ve zkouškách, bude oznámeno, jaké bude mít stroj vlastnosti. Tedy, prozatím nevíme jak bude stroj výkonný, jaký bude mít dojezd a jak dlouho bude trvat nabíjení. Lze očekávat, že tyto informace by se mohly objevit kolem října 2022.