Ze země draka to poslední dobou burácí v tříválcovém taktu. Poté co oznámil vývoj tříválcového motoru Zontes, QJ Motor i Loncin, nově se k nim přidává i CFMOTO. To se neomezuje pouze na motor, ale bere si za předlohu kompletní motocykl MV Agusta Turismo Veloce.

Tříválcové motory byly ještě před deseti lety výjimkou. V nabídce je měl Triumph a MV Agusta. V roce 2014 se do trojice přidala Yamaha s motorem CP3 (MT-09, Tracer 09) a po nesporném úspěchu všech tří značek se s touto motorizací chtějí etablovat draví čínští výrobci. Nejdále je mezi nimi Zontes, který motor začal vyvíjet už na konci roku 2018 a světu ho představil v půlce roku 2021. Bohužel, ani po dalších dvou letech nepřetavil své úsilí do konkrétního motocyklu.

Pokud sledujete Motosvět, víte, že jsme několikrát psali o nových agregátech, na kterých CFMOTO pracuje. Počínaje přestavěným motorem LC8, který CFMOTO licenčně zakoupilo od KTM a aktuálně se montuje do křižníku CFMOTO 1250 TR-G, po čtyřválcový V-4 motor do superbike motocyklů, který by měl dávat výkon 200 koní. Tříválec v nabídce chyběl. CFMOTO si nechce nechat utéct konkurenci a tak se do něj pustila také.

A aby nedopadla jako Zontes, pustila se rovnou do celého motocyklu, který, alespoň co můžeme podle obrázků odvodit, si bere silnou inspiraci ve výše uvedené MV Agustě.  Tříválcový motor má mít moderně protisměrně rotující klikovou hřídel, na které budou tři ojnice posazené v úhlu 120°. Hlava válce bude osazena dvěma vačkami (DOHC), čtyři ventily na válec a ... a víc toho nevíme.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Pikantní na situaci je fakt, že CFMOTO, které velmi blízko spolupracuje s KTM si bere za předlohu MV Agustu, které nově také (z 25%) patří pod KTM. No jak se tohle vyvine? Možná ještě dost zajímavě. Nesporný fakt je ten, že tříválec CFMOTO je prozatím ve vývoji, stejně jako celý motocykl. A bylo by troufalé ho očekávat dříve než za 3 roky.