Nestačil se ani sejít rok s rokem a avizované oživení značky Meguro je tady.
Na konci ledna 2020 avizovala Kawasaki, že si znovuregistrovala značku Meguro a že skrze ní hodlá prodávat klasicky pojaté motocykly. Netrvalo to ani rok a už tady máme prvotinu.
Meguro je pro Japonce něco jako pro Čecha Jawa. Počátek značky Meguro míří až k roku 1924 a tato značka se mohla pyšnit za nejstaršího motocyklového výrobce v Japonsku. Po příchodu konkurence jako třeba Honda, to šlo s Megurem z kopce a tak se v roce 1962 dohodla na fúzi s japonským výrobcem všeho možného - Kawasaki Heavy Industries. A právě Kawasaki na základech Megura započala výrobu motocyklů pod svou vlastní značkou.
Už víte proč má Kawasaki H2R na čumáku tohle logo?
Dlouho se stroje prodávaly pod značkou Kawasaki-Meguro, ovšem to vydrželo jen do roku 1969, kdy se stroje začaly prodávat už jen s názvem Kawasaki.
I ikonická Kawasaki W650, nebo její dnešní modernizovaná verze Kawasaki W800 - stroje, které vycházely z tehdejšího motocyklu Meguro K2. Právě proto dnes vyjíždí Meguro K3. A obráceně - K3 je vylepšenou verzí Kawasaki W800.
Meguro K3 je poháněn řadovým, vzduchem chlazeným dvouválcem o objemu 773 kubíků, který je plněn vstřikováním paliva. Motor je spřažen s pětistupňovou převodovkou, má kotoučové brzdy a standardně instalované dvouokruhové ABS. Jakkoliv se jedná o zcela klasický motocykl, osvětlen je LED technologiemi a na přístrojovém panelu najdeme i digitální displej.
Motor poskytuje výkon 52 koní při 6500 otáčkách a 62 Nm při 4800 otáčkách. Jakkoliv je motor zcela klasické koncepce, nezříká se modernějších technologií. Má asistovanou spojkovou páčku, aby nebylo těžké ji zmáčknout a spojka má antihoppingovou funkci, zabraňující zablokování zadního kola při agresivnějším podřazování. Oproti Kawasaki W800 má větší přední kolo, což také stojí za o 1 kilogram vyšší hmotností.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Meguro K3 je, jak bylo psáno v úvodu, především srdcovou záležitostí starších Japonců. Což je právě důvodem toho, že se prozatím bude prodávat pouze v Japonsku. Uvidíme časem, zda-li není toto Meguro jen chvilkovým zachvěním... a jestli Kawasaki vyjede i dalšími klasickými motocykly této značky.