V dnešním cyber multi-connected době je občas fajn se od systému odpovit a užít si svobody samoty a čisté zábavy. Vypnout interkom, telefon hodit do kanálu, GPS nechat doma v šuplíku, sednout na motorku a tachometr mít za jediný zdroj informací.

Přesně takový je Harley Davidson Electra Glide Standard. Nenajdeme na něm žádný rozměrný LCD displej, žádnou plejádu tlačítek a Leoš Mareš nás nebude z rádia otravovat, potože rádio tato nová glajda prostě nemá. Na jeho místě je jen schránka, do které můžeme schovat peněženku a náhradní rukavice.

ges2

 

Celý stroj je ve znamení zjednodušení a také odlehčení. Nebude za vás brzdit posilovač, ale brždění máte plně ve svých rukách. Systém ABS je jen jako volitelná součást (bez ABS budou stroje pouze mimo EU) a jeho absence ušetřila několik kilogramů, stejně jako posilovač brzd. A stejně jako kola, která jsou menší. Namísto předního 19" kola se zabydlelo menší a lehčí 17" kolo, které dává nové glajdě vzhled korábů osmdesátých let s malými koly. Malé přední kolo, vedle celkově nižší hmotnosti stroje, přináší i výhodu ve snažší manévrovatelnosti.

ges1

Instalován je motor Milwaukee-Eight 107 o objemu válců 1746 ccm, s výkonem 91 koní a kroutícím momentem 150 Nm. Motor je vyveden v chromu a v barvě stroje Vivid black vyloženě září. V chromu je taktéž výfuková koncovka typu 2-1-2, padací rámy a podvozek Showa. Přední Showy mají průměr 49 mm. O brždění se starají zakázkově vyráběné čtyřpístkové brzdiče Brembo.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Jakkoliv jsou veškeré techno gadgety odstraněny, zůstal tempomat a dálkové nastavování předpětí zadního odpružení. Glide Electra Standard je tedy vyslečena o všechno nedůležité. Zůstává stroj, který má nižší hmotnost a jednoznačně nižší cenu, která by měla být (v přepočtu) cca o 50000 Kč nižší.