Tragická nehoda Carlina Dunne v poslední zatáčce závodu má za následek úvahy o zákazu motocyklů v tomto závodě.

Důvodem je šokující smrt jezdce Carlina Dunne, který se v posledním závodě zabil na motocyklu Ducati Streetfighter V4 v poslední zatáčce, doslova několik metrů před cílem. Závod do vrchu má 156 zatáček a jezdí se do výšky 4302 metrů nad mořem. Během jeho více než stoleté historie přitom během závodu přišlo o život šest závodníků, přičemž dva byli v autech. Závod se tudíž nezdá být až tolik nebezpečný, aby po této tragédii utrpělo celé motocyklové odvětví.

cdu1

Pokud by to tak mělo být, jak by dopadl jakýkoliv roadracingový závod na světě? Dala by se položit otázka: "až příště zahyne někdo v autě, zakážou se auta?" Vlnu otázek zdvihlo i mlčení ředitelství závodu, které se po nehodě zahalilo do mediální tmy. Nikdo vlastně přesně neví co se stalo. Vyšetřovatelům pouze unikla informace, že závada nebyla na stroji, protože při zkoumání byla Ducati technicky v pořádku.

cdu2

Že by mohly motorky na Pikes Peak skončit, nejedná se o spekulace nějakých internetových kecálků. S touto informací přišel denník Calorado Gazette, který od ředitele závodu dostal e-mail, který byl adresován i US Forest Service (obdobě naší Horské služby). V něm bylo mimo jiné psáno:

On (Dunne) dostal high-sidera. A stalo se to zrovna na Pikes Peaku, kde není žádný prostor pro chybu. Mezi námi, uvažuji o ukončení závodů motocyklů v tomto závodě.

U Ducati je také ticho. Jediné co zaznělo bylo, že celé sportovní oddělení je v šoku a mlčí. Že by se to dotklo uvedení Streetfighteru je nepravděpodobné. Pravděpodobné je to, že nebude modelová řada Pikes Peak, která je u Ducati od doby jejího vítězství na Multistradě tradiční. Na druhou stranu je možné, že Ducati vyjede s limitovanou edicí, která by se mohla jmenovat Carlin Dunne - King of the Hill, jak se Carlinovi přezdívalo.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY