Honda CRF450L - civilní enduro pro každý den?
Chcete nové, lehké a univerzální enduro na každý den? Motorku, která nemá předepsaný servis po najetých motohodinách a tudíž je servisně méně náročná?
Chcete nové, lehké a univerzální enduro na každý den? Motorku, která nemá předepsaný servis po najetých motohodinách a tudíž je servisně méně náročná?
Mnohým závadám motoru se dá předcházet preventivní údržbou. A také tím, že víte na co se máte dívat a co máte poslouchat. Zkusme si říci něco o čtyřdobých motorech, s čím se můžete u nich setkat.
Na začátku byl stroj v inzerátu. Bylo to oskákané BMW, které mělo upravený rám a geometrii pro zdolávání těžkého terénu. A hlavně ručně vyráběné hliníkové nádrže. Gregor Halenda se do stroje zamiloval, ale než se rozhoupal, motorku mu před nosem někdo vykoupil.
Zimní přestávka je pro mnohé motorkáře nutné zlo a často je to zlo i pro jejich stroje. S motocykly je to jako s auty - když dlouho stojí, je to pro ně obtížnější období, než když jezdí. Co udělat na jaře za kroky, aby se váš stroj probudil v dobrém rozmaru?
Zakladatel společnosti Nembo Motociclette má svéhlavou filozofii. Že jsou na světě motocykly určené zejména pro transport posádky, bez vůně, bez zábavy, s vysokým technologickým základem, kterých je vyráběno tisíce ročně. A pak je Nembo.
Varabilní časování ventilů, to je mantra poslední doby. Kdo nemá moderní variabilně časované ventily, jako by nebyl. Honda a Suzuki oznámily nové systémy.
Lightning LS-218 jezdí po naší zeměplacce již 8 let. V Bonnevillu jel 351 km/h (218 mph) a proto se mu začalo říkat LS-218. V roce 2013 na Pikes Peak porazil Ducati Multistradu o 20 sekund.
Na světě se prodávají desítky modelů motocyklů. Některé z nich vyčnívají z řady. Z několika důvodů. Můžou být nejvýkonnější, něčím jedinečné, nebo mají prostě skvělý marketing a PR. Které to jsou?
KTM 690 Enduro i SMC nás na nějaký čas opustily, aby se po dvou letech vrátily. Hezčí, silnější, dospělejší.
Je zajímavé, kolik Hayabusa vzbuzuje emocí, když Suzuki oznámila konec jejích evropských prodejů. Ona je tedy vzbuzovala hned od začátku a to hned z několika důvodů. Byla to nejrychlejší produkční motorka na světě, byl to její výkon, byl to specifický design, byla to komunita lidí, která se kolem ní vytvořila.
Thajská firma TYGA Performance se rozhodla předělat závodní Hondu RS 250 R na street - legal stroj. A získala k němu i homologaci.
Noví adventure jezdci jsou od sebe hodně odlišní. Jsou mezi nimi úplní nováčci toužící poznat v životě nová dobrodružství, jsou mezi nimi i ostřílení motorkáři, kteří si přičuchli k ježdění mimo asfaltové plochy a chtějí poznat nová místa, která předtím viděli pouze na fotografiích z cestopisů.
Nová Jawa 300 nepřichází z čistého nebe a ani to není nějaká narychlo vykvašená motorka. I oko Neználkovo vidí klasické tvary...
Hned jak KTM ukázala motor 790, objevily se spekulace, že takovýto motor by se hodil do malého adventure stroje na pomezí 690-tky a tehdejší veliké 1190-tky. Kdo měl možnost si zajezdit na Duke 790, tak pochopí, že jeho charakter se do adventure stroje víc než hodí.
Indové se na náš Evropský na jedné straně dívají se zaujetím, na druhé straně se na něj musejí dívat s neskrývaným pobavením. Proč?
Firma Honda využila hladu po levné osobní dopravě v době, kdy se východní říše zotavovala z druhé světové války. V roce 1946 přivedla na svět svůj první motocykl.