Jsou lidé, kteří potřebují i v zimě jezdit na motocyklu. A nebo chtějí. Pro někoho je motocykl (či skůtr) prostředek obživy, pro jiné je to zase forma relaxace, nalezení svobody a zábavy. Všichni ovšem zvažují, co s motocyklem udělá provoz v nepříznivých podmínkách, přičemž nejvíce stroji ubližuje sůl na silnicích. My si to nyní řekneme, ukážeme a vyzkoušíme, čím váš stroj nejlépe ochráníte.

Někdo cestuje na svém stroji v rámci běžných dnů své dovolené po destinacích, které jsou relativně na dosah. Někdo se podívá i dál, motorku si nechá odvézt, nebo si pronajme nějakou na místě. A někdo, a je třeba poznamenat, že takových nás není moc, se prostě sebere, navěsí nezbytnostma svojí Bramboru u baráku a ztratí se na rok i víc v džungli světa. 

Zkušený motorkář může namítnout, že oblečení se stříbrem je na trhu již dlouho a že vám tedy neříkáme nic nového. My jsme se ale rozhodli se v daném odvětví trochu víc porozhlédnout a zjistili jsme tak, že pořídit si dobré funkční oblečení je obdobné tomu, jít si koupit olej do motorky, prostě je z našeho pohledu třeba řešit několik proměnných, od kterých se výběr takového oblečení odráží. Nejdříve ale začneme od samého počátku.

Motocyklové airbagové vesty jsou s námi mnohem déle než si myslíte. Již v roce 1976 si její princip nechal patentovat maďarský vynálezce Tamás Straub. Mělo a stále to má svůj důvod. Motocykly tvoří pouhé 1% objemu dopravy a přitom stojí za 16% smrtelných nehod. Airbagové vesty se staly během posledních deseti let masově dostupnými. A jak je jich více a více mezi uživateli, více a více zní, zda-li by neměly být povinné.

Společnost Rade Garage z Brandýsa nad Labem je jedním z mnoha výrobců motocyklového příslušenství. Specializuje se na pilování nedodělků výrobců motocyklů s ohledem na jejich použití mimo asfaltové cesty. V jejím sortimentu můžeme nalézt drobnosti od stupaček, brzdových pedálů, až po kryty motoru, nebo i celé rallyové kokpity.