Gogoro vznikla teprve v roce 2011. Výrobce stylových a drobných elektrických skůtrů S1 a S2 si získal v mateřském Taiwanu velikou oblibu, nejen kvůli skůtrům jako takovým, ale také díky promyšlené strategii elektrické nabíjecí infrastruktury.

Skůtry Gogoro totiž nejsou pouze plug-in skůtry. Jejich zásadní přidaná hodnota je, že na domácím Taiwanu můžete baterie během jízdy po městě vyměnit na výměnné stanici. Těch firma instalovala za 3 roky 750 kusů a do konce roku 2019 jich chce mít celý tisíc. Gogoro tvrdí, že za poslední tři roky eviduje 12 milionů výměn baterií ve svých stanicích.

Gogoro vyrábí dva skůtry, kdy v nejlepší konfiguraci mají výkon 8,6 koní, dojezd 100 kilometrů a jsou vybaveny smart systémem, který vám skrze váš smartphone reportuje všechny důležité informace o stroji i o vaší cestě. Integrovaná navigace vám umožňuje hladký průjezd městem bez kolon a na mapě ukazuje také veškeré dojezdy k nejbližším bateriovým výměnným stanicím.

Promyšlený systém nadchl Yamahu a tak vstupuje do partnerství s Gogoro, které zahrnuje výměnu patentů, know-how a přístup k nabíjecím stanicím, výměnou za dealerskou síť Yamahy. Yamaha totiž na Taiwanu vyrábí své elektrické skůtry E-Vino, které se hodně exportují do Japonska. A zdá se, že bude do tohoto skůtru instalovat baterové systémy Gogoro, aby mohla sdílet nabíjecí infrastrukturu tohoto výrobce. A také, Yamaha bude prodávat skůtry Gogoro pod svoji značkou.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY