Ještě ani nestačil zaschnout lak na prvních indických Jawách a už Classic Legends oznamuje, že stroje dostanou lepší brzdy.
Nová třístovková Jawa bude na domácím trhu konkurovat zejména Royal Enfieldu Classic 350 a Thunderbird 350X. A hned jak přišla na světlo boží, odborná veřejnost se podivovala nad faktem, že stroj disponuje zadní bubnovou brzdou a jednokanálovým ABS, které dokáže menežovat pouze přední kolo. Přitom uvedená konkurence a i jiní hráči na motocyklovém trhu disponují kotoučovými brzdami, které mají nesporné výhody. Jawa byla prostě při uvedení až přespříliš klasická.
Proto Classic Legends vyslyšela tyto výtky a oznamuje, že v druhém kvartálu roku 2019 bude Jawa Classic a Jawa Forty-Two vybavena stejně, jako je vybaven novodobý Pérák - zadní kotoučovou brzdou a dvoukanálovým systémem ABS. Modernizace brzd se bohužel odrazí na ceně stroje, která by měla být v přepočtu o 5000 až 7500 Kč vyšší.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Nelze nepřipomenout, že tyto Jawy se prozatím neplánují prodávat na Evropském trhu. Na druhou stranu, ani Royal Enfield se ještě před několika lety neplánoval a přitom dnes tady máme dobře zavedeného prodejce. Takže co dnes není, může zítra být. Instalace dvoukanálového ABS tyto šance ještě více zvyšuje.