Ještě ani nestačil zaschnout lak na prvních indických Jawách a už Classic Legends oznamuje, že stroje dostanou lepší brzdy.

Nová třístovková Jawa bude na domácím trhu konkurovat zejména Royal Enfieldu Classic 350 a Thunderbird 350X. A hned jak přišla na světlo boží, odborná veřejnost se podivovala nad faktem, že stroj disponuje zadní bubnovou brzdou a jednokanálovým ABS, které dokáže menežovat pouze přední kolo. Přitom uvedená konkurence a i jiní hráči na motocyklovém trhu disponují kotoučovými brzdami, které mají nesporné výhody. Jawa byla prostě při uvedení až přespříliš klasická.

Proto Classic Legends vyslyšela tyto výtky a oznamuje, že v druhém kvartálu roku 2019 bude Jawa Classic a Jawa Forty-Two vybavena stejně, jako je vybaven novodobý Pérák - zadní kotoučovou brzdou a dvoukanálovým systémem ABS. Modernizace brzd se bohužel odrazí na ceně stroje, která by měla být v přepočtu o 5000 až 7500 Kč vyšší.

 
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nelze nepřipomenout, že tyto Jawy se prozatím neplánují prodávat na Evropském trhu. Na druhou stranu, ani Royal Enfield se ještě před několika lety neplánoval a přitom dnes tady máme dobře zavedeného prodejce. Takže co dnes není, může zítra být. Instalace dvoukanálového ABS tyto šance ještě více zvyšuje.