Triumph obeslal stávající zákazníky emailem, kde je vyzval o sdělení názoru, co si myslí o elektrických motorkách. Sonduje tak prostor pro vývoj své elektromotorky.

Na elektrické motorky reaguje většina motorkářů jako býk na rudý hadr. Jejich argumentem jsou stále tytéž slova: malý dojezd, vysoká cena a ošklivý, či žádný zvuk. Přitom elektrické motocykly mají na světě své místo - každý si může vybrat. Pokud chcete smrdět benzínem, koupíte si benzínový stroj. Pokud jste geek a chcete být technologicky in, můžete si koupit elektrickou motorku. Do oblasti elektrických motorek se snaží vmísit spousta nových výrobců, kteří vnášejí do odvětví své know how.

Elektrická superbike Ducati (2018)

 

Tradiční výrobci se snaží, aby jim neujel vlak. Vývoj takovéhoto stroje trvá dlouhé roky - Harley Davidson by mohl vyprávět, jak dlouho mu trvalo vyvinout Livewire a kolik to stálo peněz. Nikdo z výrobců neví kam se obor vrtne za pět až deset let. Nokia se také držela svých zajetých konvencí a jak skončila? Jaguar také chtěl být do nekonečna aristokratický a věřil, že nejlepší automobil pro správného Brita je veliká limuzína. Tak dlouho, až téměř zkrachoval a museli ho zachraňovat Indové. A nebo můžeme jít ještě dále - celý Britský motocyklový průmysl byl sražen na kolena, protože se domníval, že svět nepotřebuje nic jiného, něž pořád stejné, vzduchem chlazené motory.

Energica Ego (2019)

Velicí výrobci jako je Harley Davidson, BMW, nebo i menší, jako Ducati ( Ducati: brzy začneme vyrábět elektrickou motorku ), se poučili z historických chyb v oboru a snaží se hledět dostatečně dopředu. Triumph hledí také, ale očividně pouze s otazníky v očích. Vyzývá své zákazníky, aby mu v rozhodnutí pomohli a tak jim pokládá otázky:

  • Již jste někdy řídili elektrickou motorku?
  • Můžete ohodnotit váš zážitek na stupnici od 1 do 10?
  • Vlastníte již nějakou elektrickou motorku?
  • Co vás odrazuje od koupě elektrické motorky?
  • Měl by Triumph začít vyrábět elektrickou motorku?

 Harley Davidson Livewire (2019)

To, že Triumph obeslal své zákazníky takovýmto dotazníkem ještě neznamená, že začne elektrické motorky vyrábět. Podle našeho názoru a podle našich zkušeností s motorkářskou veřejností, elektrické motorky v současnosti zajímá jen naprosté minimum lidí. Podle nás podobný výsledek bude mít i Triumphův dotazník. Poptávka přitom je. BMW prodalo jen za rok 2017 1700 elektrických skůtrů. Za rok 2018 jejich počet neuvedl, ale již na konci roku 2017 uvedl, že poptávka je tak vysoká, že bude pro rok 2018 zdvojnásobovat výrobu. 3400 elektroskůtrů již není úplně malé číslo, zejména když jdou prodeje každý rok o 75% nahoru. Podobná čísla očekává i Harley Davidson a i ta Ducati si chce přihřát svou polívčičku.

Triumph Daytona Electric superbike (2012)

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Rozpačitost Triumphu je o to větší, že takovýto dotazník neposílá poprvé. Na podobné otázky se svých zákazníků ptal již v roce 2012. Od té doby se drbal za uchem a přemýšlel. Nyní se bude drbat druhou rukou za uchem druhým.